Pažintinės – piligriminės kelionės*

Bendrijos nariai gali kreiptis į Ritą Žalakevičienę el. paštu:

Kelionė į Bosniją ir Hercegoviną
2016 m. gegužės 28–birželio 8 d.

Ankstyvą rytą mes, Antropoteosofų bendrijos piligrimai, leidomės į dar vieną pažintinę-piligriminę kelionę. Kirtome Lenkijos, Slovakijos, Vengrijos, Kroatijos sienas ir pasiekėme Bosnijos ir Hercegovinos sostinę Sarajevą.
Jau pirmadienio rytą mūsų laukė paslaptingasis Bosnijos piramidžių slėnis ir aukščiausios pasaulio piramidės. Visą dieną tyrinėjome slėnį: priešistorinį požeminį labirintą, regyklą, Vratnicos pilkapį ir Mėnulio piramidę.
Vakarop grįžome į Sarajevą. Bosnė gidė supažindino mus su šiuo nuostabiu miestu – kandidatu į pasaulio paveldo objektus. Iki vėlumos klaidžiojome po jaukų senamiestį, kuriame gausu ne tik mečečių, bet ir krikščioniškų bažnyčių. Visos šios religijos ištisus šimtmečius draugiškai gyvavo viena šalia kitos, kol neprasidėjo Jugoslavijos irimas ir karas, kurio pėdsakai išlikę iki šių dienų.

Toliau aplankėme Mostarą, kuris įrašytas į pasaulio paveldo sąrašą ir didžiuojasi senuoju tiltu; Blagajų, kuriame šalia sraunaus Bunos šaltinio ištakų stovi musulmonų dervišų tekija (maldos namai); Počitelį ir Radimlę – didžiausią Balkanuose bogomilų nekropolį.

Pamatę svarbiausias šalies įžymybes atvykome į Medžiugorję – katalikišką salą musulmoniškoje Bosnijoje ir Hercogovinoje. Ši vietovė lankoma piligrimų iš viso pasaulio nuo tada, kai 1981 m. birželio 24 d. šešiems vaikams apsireiškė Dievo Motina, pasivadinusi Taikos Karaliene.

Nuo tos dienos Viešpaties Motina apsireiškia kiekvieną dieną ir kartą per mėnesį siunčia savo prašymą visai žmonijai (iš www.medjugorje.lt).

Čia praleidome kelias maldų ir meditacijų dienas. Kopėme į Apsireiškimų ir Kryžiaus kalnus. Birželio 2 d. rytą budėjome laukdami kasmėnesinio švč. Mergelės apsireiškimo vienai iš regėtojų Mirjanai Dragovič-Soldo. Gauta žinia buvo išversta ir perskaityta įvairiomis kalbomis.

2016 06 02 pranešimas Mirjanai Dragovič-Soldo
Brangūs vaikai,

kaip Bažnyčios Motina, kaip jūsų Motina šypsausi žvelgdama į jus: kaip jūs ateinate pas mane, kaip jūs buriatės aplink mane, kaip jūs manęs ieškote. Mano atėjimai pas jus – tai įrodymas, kaip stipriai jus myli Dangus. Jie nurodo jums kelią į amžinąjį gyvenimą, į išganymą. Mano apaštalai, jūs, kurie siekiate turėti tyrą širdį ir mano Sūnų joje, jūs esate gerame kelyje. Jūs, kurie ieškote mano Sūnaus, ieškote teisingai. Jis paliko daug savo Meilės ženklų. Jis paliko viltį. Lengva Jį surasti, jeigu esate pasiruošę aukai ir atgailai, jei turite kantrybės, gailestingumo ir meilės savo artimiesiems. Daug mano vaikų nemato ir negirdi, nes jie nenori. Jie nepriima mano žodžių ir darbų; vis dėlto per mane mano Sūnus kviečia kiekvieną. Jo Dvasia apšviečia visus mano vaikus. Dangiškojo Tėvo šviesoje, Dangaus ir Žemės vienybėje, abipusėje meilėje – nes meilė pažadina meilę ir padaro darbus svarbesnius nei žodžiai. Todėl, mano apaštalai, melskitės už savo Bažnyčią, mylėkite ją ir darykite meilės darbus. Kad ir kokia išduota ar sužeista, Ji čia, nes ateina iš Dangiškojo Tėvo. Melskitės už savo ganytojus, kad juose galėtumėte išvysti mano Sūnaus meilės didybę.
Dėkoju Jums.

(iš anglų k. vertė Agnė V.)
Tekstas anglų k.:

Kelionei artėjant į pabaigą, užsukome į Ostrogo stačiatikių vienuolyną Juodkalnijoje, kurį lanko ne tik stačiatikiai, bet ir katalikai, musulmonai. Žmonės čia ieško sveikatos, tikisi išgyti. O tai, kad ši ypatinga vieta labai lankoma, liudijo daugybė piligrimų, susiruošusių nakvoti po atviru dangumi.

Keliaudami turėjome galimybę įmerkti kojas į Bunos šaltinį, maudytis po įspūdingo grožio Kravicos kriokliais, atsigaivinti Adrijos jūros vandenyje Kroatijoje.

Piligriminė kelionė į Lenkiją

2015 m. birželio 10–14 dienomis būrelis Lietuvos antropoteosofijos klubo narių keliavo po Lenkiją. Šios piligriminės kelionės pagrindinė intencija – už Meilę ir Taiką pasaulyje.
Aplankėme keletą nuostabių ir šviesių vietovių, susijusių su švč. Mergelės Marijos apsireiškimais arba turinčių stebuklingų paveikslų.
Pirmiausia užsukome į Gietčvaldą. Tai vienintelė Vatikano pripažinta Dievo Motinos apsireiškimo vieta Lenkijoje. Ji dar vadinama Lenkijos Lurdu ir yra lyginama su Prancūzijoje esančiu Lurdu bei Portugalijoje – Fatima. 1877 m. švč. Mergelė Marija ne kartą pasirodė 12–13 metų mergaitėms ir prašė kalbėti rožinį. Tais pačiais metais rugsėjo 8 d. Marija palaimino ištryškusį šaltinį. Užfiksuota liudijimų apie gautas malones.
Po to apžiūrėjome Stary Licheno piligrimų centrą. Svarbiausia vertybė – Sopulingosios Dievo Motinos paveikslas, jau nuo pirmojo Marijos apsireiškimo 1836 m. teikiantis malones. Licheno švč. Dievo Motinos bazilika – pati didžiausia šventovė Lenkijoje (bazilika yra 7-ta pagal dydį Europoje, 11-ta pagal dydį pasaulyje). Jos statyba truko 10 metų už aukas, surinktas viso pasaulio lenkų. Ši bazilika – tai Lenkijos katalikų bažnyčios Votumas (dėkingumo dovana) krikščionybės 2000 m. jubiliejui. Čia gali tilpti 17 000 maldininkų.
Apsistojome Čenstakavos šv. Kasparo piligrimų namuose ir iš čia toliau tyrinėjome piligrimines vietas. Didžiausią dėmesį skyrėme ČENSTAKAVOS Jasna Gora Dievo Motinos šventovei.
Jasna Gora (šviesioji kalva) Dievo Motinos šventovė įsikūrusi Čenstakavos miestelyje. Švč. Mergelės Marijos paveikslas, vadinamas Juodosios Madonos paveikslu, yra Jasna Goros šventovės didžiausia vertybė, pritraukianti minias piligrimų tiek iš Lenkijos, tiek iš viso pasaulio. Šventovė atidaryta nuo 5 valandos ryto iki vėlaus vakaro. Bet kada čia užsukus galima rasti šurmuliuojančius būrelius žmonių, tačiau vietos užtenka kiekvienam.
Dieną skyrėme išvykai į šventojo Kryžiaus kalnus. Tai vieni seniausių kalnų Europoje. Mūsų tikslas buvo aplankyti ir patyrinėti Lysa Gora kalną (plikąjį kalną, dar kitaip vadinamą Šv. Kryžiaus kalnu), iškilusį 595 m virš jūros lygio. Čia nuo XI a. įsikūręs benediktinų vienuolynas, yra bažnyčia, kurioje laikoma šv. Kryžiaus relikvija. Mūsų klubo piligrimams buvo suteiktas palaiminimas šia relikvija ir galimybė prisiliesti prie jos. Šis kalnas buvo pati švenčiausia Lenkijos vieta iki to laiko, kol suklestėjo Čenstakavos Jasna Gora šventovė. XVI a. benediktinų užrašai teigia, kad Lysa Gora kalnas senovėje buvo pašvęstas trims dievybėms: Ladai, Bodai ir Lelai.
Radome laiko pasigrožėti labai šiltai mus sutikusia Krokuva. Turėjome puikią gidę – lietuviškų šaknų turinčią lenkaitę. Ji mus nustebino ir sužavėjo tuo, kad pamokino Lietuvos istorijos. Vavelyje prie Jono Pauliaus skulptūros įdegėme ugnelę dėl Meilės ir Taikos.
Be abejo, neaplenkėme ir įžymiųjų Veličkos druskos kasyklų – su dideliu malonumu (Krokuva mus išlydėjo + 36 ºC karščiu) nusileidome į 135 m gylio apie +14 ºC pastovios temperatūros įspūdingus požemius.
Kitą rytą dar godžiai mėgavomės paskutinėmis valandomis Čenstakavos Dievo Motinos buveinėje. Atsisveikinę su šia nuostabia vieta, pasukome namų link.

AČIŪ visiems, keliavusiems vieni kitus palaikančioje bendrystėje ir tyloje. Drauge labiau pažinome kitokią Lenkiją, jos žmones, vieni kitus ir save.

Keletas akimirkų iš pirmosios pažintinės piligriminės kelionės į Latviją į Puokainius ir prie Kevelės šaltinių. Kelionė įvyko 2014-10-05